MAT Reminders
MAT Reminders (生徒の「間違え」ではなく「正しい部分」を取り上げましょう)
【生徒の「間違え」ではなく「正しい部分」を取り上げましょう】
レッスンを成功させるには、まずMAT DRILLSに、スピードとリズムで行っているかを確認しましょう。
生徒は英語をナチュラルに、良い発音で言えなければなりません。同じことを2,3回DRILLした後、グループとペアに分かれて、そのセンテンスを実際に「使う」ように練習しましょう。
うまくいかない部分をいつまでも取り上げるのではなく、授業の中で数回DRILLしながら生徒に正しい言い方を思い出させると、正しく言えるようになります。
【Emphasize Success, Not Mistakes.】
To increase the amount of success in a lesson, make sure your MAT DRILLS are speedy and rhythmical. Students should be able to say things naturally and with good pronunciation. DRILL the same thing two or three times then have the students USE the sentences by practicing in groups and pairs.
DRILL problem points several times during the lesson instead of concentrating on it for a long time. This will help remind students how to say it correctly.
MAT Reminders (「M・A・T」 とは?)
【What Does MAT Stand For? 「M・A・T」とは?】
MAT stands for Model, Action, Talk. It is a method that gets students speaking 80% of class time. It helps students to ask, answer, give opinions and information to each other at natural speed as well as to read and write quickly with lots of fun techniques with immediate results.
How much are your students speaking in class?
M・A・T は、Model (先生が手本を見せる)・Action (ジェスチャーを使う)・Talk (生徒同士が話す)を意味しています。 MATメソッドは、クラスの 80% の時間を生徒に話させます。MATの楽しいテクニックによって、生徒は、すばやく読み書きを学び、自然なスピードでお互いに質問したり、答えたり、自分で意見や説明をしたりすることが、すぐにできるようになります。
皆さんの生徒は、クラスでどれだけ話していますか?
Model: The way you model determines how well your students learn the lesson. Instead of just having them repeat after you, the WAY we introduce things with the MAT is important.
Do you remember HOW to introduce new materials?
Model: 先生の言ったことをリピートするだけでなく、先生のレッスンの導入の仕方次第で、生徒がそのレッスンをどれだけ効果的に学ぶかが決まります。 MAT の導入の仕方はとてもユニークで効果的です。
新しいレッスンの導入の仕方を覚えていますか?
Action activates the right side of the brain, which helps students remember better. MAT has gestures to help students with difficult items such as, "a" and "an", prepositions and many abstract ideas, such as "like/want/have", the tenses, etc. Just explaining it often confuses the students, but they learn better with gestures.
Do you remember the gestures for "a" and "an" and others?
Action: ジェスチャーは、右脳を刺激し、生徒たちの記憶力を高めます。 MATでは、 "a" や "an" 、前置詞などのように教えるのに難しいものから like/want/have や時制など抽象的なものまで、ジェスチャーを使って教えます。文法的なことを何度も説明するばかりでは生徒たちは混乱してしまいますが、ジェスチャーを使うと、効果的に教えることができるのです。
皆さんは、冠詞の "a" ・ "an" や、そのほかのジェスチャーを覚えていますか?
Talk means that the students are talking to each other, not to the teacher. With adequate practice using the MAT Practice System, students can ask and answer questions fluently with each other without the teacher's help.
Are your students talking to each other?
Talk: MAT のTalk は、"生徒と生徒"によるTalk を意味しています。"先生と生徒"のTalk は、まだ練習の段階なのです。 MAT Practice System を使えば、生徒は先生の助けなしで自分たちで質問をしたり、答えたりできるようになります。
皆さんの生徒は、自分たちでTalk していますか?
More reminders to come!
まだまだ続きます!